Satu persatu artis mula bersuara. Tetapi luahan Adibah Noor ni selain dari ada unsur kelakar, akan terus buat ramai tersentap dalam diam. Jom baca apa dia kata. Kongsikan.

LUAHAN ADIBAH NOOR

Apakah wujud undang-undang tertentu yang mewajibkan golongan selebriti bercakap tentang ruang lingkup seni dan hiburan semata-mata?

Mungkin inilah yang bermain dalam pemikiran pelakon dan penyanyi Adibah Noor selepas melihat beberapa selebriti diserang hanya kerana menyatakan pendapat berkenaan isu semasa dan politik.

Malah serangan yang dilontarkan kepada mereka kebanyakannya bernada sama pula, kata Adibah lagi.

TEMPLATE JAWAPAN SAMA UNTUK MENGHENTAM SEMULA

“Bila artis bersuara, mulalah depa guna template yang sama untuk hentam artis itu cukup-cukup.

“Artis itu akan dilabel propembangkang, ‘bukan bidang kau maka jangan nak pandai-pandai’, dah sendu maka nak cari publisiti murahan,” katanya di Twitter sebentar tadi.

Segala serangan itu, kata penyanyi lagu Terlalu Istimewa itu lagi, seolah-olah menggambarkan mereka tiada hak langsung untuk bersuara.

KRONOLOGI ARTIS BERSUARA

Pada 5 Disember lalu, penyanyi terkenal Sheila Majid meluahkan pandangannya tentang keadaan ekonomi negara seperti nilai ringgit yang lemah serta harga barang yang mahal, yang menyebabkan rakyat merasa marah.

Sheila juga menggesa pihak yang bertanggungjawab agar berhenti berdolak-dalih, sebaliknya menumpukan perhatian untuk mengembalikan negara ke landasan yang betul.

Keluhan Ratu Jazz Malaysia di Twitter itu mengundang reaksi ramai, termasuk selebriti dan ahli politik, termasuk reaksi negatif yang bernada keras.

Pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Tun Faisal Ismail Aziz menyifatkannya sebagai “meroyan” akibat sudah terbiasa hidup mewah, manakala Ketua Penerangan Umno Tan Sri Annuar Musa pula berkata Sheila bukan padar ekonomi, bukan bidangnya untuk memberi pandangan dan tidak mendapat maklumat yang tidak tepat.

Sebelum itu, tindakan pelakon Fathia Latiff membela Tun Dr Mahathir Mohamad dalam isu urus niaga tukaran wang asing (forex) pada 1990-an mengundang peringatan pegawai Rosmah Mansor, Datuk Rizal Mansor, agar golongan seni tidak menjadi alat pembangkang.

ARTIS JUGA MENGUNDI

Di sebalik serangan terhadap selebriti, Adibah berkata rakyat yang mengikuti pandangan mereka bijak membuat penilaian sendiri.

“Anda tahu, ramai netizen yang baca ruang komen itu adalah jauhari dan pengundi berdaftar,” katanya lagi.

Membalas twit Adibah, pengacara Daphne Iking (gambar) berkata selebriti juga adalah pengudi yang perlu tahu tentang perjalanan pentadbiran negara dan anggota parlimen mereka.

Namun merujuk kepada kenyataan Sheila secara khusus, beliau tidak merasakan ia sebagai “mencampuri hal-ehwal politik”.

“Mereka kata penghibur tidak harus campur hal-ehwal politik. Jika mereka merujuk kenyataan Ratu Jazz, dia tidak (membuat kenyataan politik). Tetapi mereka tetap cakap dia melakukannya,” katanya lagi.

Sumber: Khalifah Mail Online via Malaysia Kini

****************************

#JANGANABAIKAN #JANGANABAIKAN #JANGANABAIKAN

JANGAN KELUAR DULU. ADA PENGUNGUMAN PENTING KAT BAWAH NI!!!
.
ARGHHHH !!!!!! STRESS GILA !!!!! AKU STRESS !!!!
.
KHAS BUAT ANDA YANG DAH CUBA MACAM-MACAM SUPPLEMENT TAPI TAK MENJADI!
.
Eh korang,mana nk dapat Produk murah dan jimat super ohsem!!
.
Tiada kesan sampingan dan sesuai utk semua 🙋🙋
Komfem puas hati👍🏻👍🏻
.
Produk apa tu???
.
Pastilah QALLISTA SIGNATURE !!!
.
Apa yang boleh anda dapat dari QALLISTA SIGNATURE
1) Memutihkan & Mencerahkan satu badan
2) Melembutkan kulit Badan secara keseluruhan
3) Memutihkan muka dalam masa SEAWAL 4-7 Hari sahaja
4) Menghilangkan & memudarkan Jerawat
5) Menghilangkan & memudarkan Jeragat
6) Menghilangkan & memudarkan parut degil dan lama
7) Membuatkan anda sangat menyesal kerana tidak ambil dari dulu lagi
8) Membuat kawan2 anda puji anda semakin putih
9) Membuat anda bangga dengan diri anda
.
.
QALLISTA SIGNATURE sangat hebat kerana
=> Mengunakan BAHAN SEMULAJADI 100%
=> Mengatifkan Colagen dalam badan dalam masa 2jam selepas makan
=> Mengunakan bahan aktif gluta original 100%

Kemam sahaja uolss!! Sangat berkesan untuk merawat masalah JERAGAT, Jerawat & Kulit Kusam seawal 4-7hari shja!
.
Jangan risau, QS ni selamat digunakan. Diluluskan KKM.
.
Kalau beli banyak makin jimat sebab banyk free ! Wah ni serius memang MURAH SANGAT-SANGAT!!❤Order sekarang gerenti nanti anda mampu tersenyum!
.
Masih ragu-ragu? Jangan risau, untuk maklumat lanjut anda boleh KLIK link dibawah untuk bertanya lebih lagi dengan wakil syarikat kami 🙂

>KLIK DISINI<<

#KalauTaknakCantikJanganCubaNakBeli #KalauDahCantikJanganLupaShareDekatOrang